Tuesday, February 15, 2011

salam Maulidur Rasul

assalamualaikum buat semua.12 Rabiulawal tanggal kelahiran nabi Muhammad s.a.w.Banyak juga saya tengok ceramah di tv sempena Maulidur Rasul ni.Bila dah dengar semua ceramah tu baru la terasa diri ni belum cukup mengenal Rasulullah.Riwayat hidup baginda macam : nama,tarikh lahir and so on tu mungkin kita tahu.tapi ada juga yang tak tahu tau.Bila dah dengar ceramah tentang maulud nabi baru tahu serba sedikit tentang rasulullah.Contohnya saya baru tau isteri nabi ada 11 another story tentang rasulullah ialah nama keldai kesayangan rasulullah tapi saya dah tak ingat sekarang.haha.namanya sangat ringkas tapi saya kurang pasti.

So,ambil lah masa satu hari ni untuk mengenali rasulullah dengan lebih dekat sebab saya yakin tak semua yang kita tahu tentang rasulullah.Jadi luangkan lah sedikit waktu untuk dengar ceramah atau sebarang hal tentang rasulullah.Jangan terlalu sibuk dengan hal sendiri jea.

Sempena Maulidur Rasul ni ayuhlah kita mengingati dan menghayati segala dakwah yang baginda lakukan demi mempertahankan agama suci ini.Salam Maulidur Rasul.

No comments:

Post a Comment