Wednesday, February 16, 2011

while we on our journey

hari ni sampai lah tetamu(alang's friends) yang ditunggu-tunggu dengan selamat.tetamu yang dinanti-nanti dari kelantan tu selamat sampai ke rumah jam 4.30 am tadi.so,im having breakfast with them.awesome!pertama kalinya jumpa face to face sebab selama ni hanya kenal sebab tengok gamba jea.today,our plan nk gi zoo taiping.wahh heaven!dapat jugak saya melihat dunia.lagipun saya dah lama tak jenguk hayawana kat sana.even dah pernah pergi banyak kali tapi still saya tak ingat nama-nama hayawana kat sana.yang saya pasti hayawana pun tak ingat nama saya.heh.nonsense lagi!=)

subhanallah.sungguh unik ciptaan Allah bila saya melihat kanggaroo dimana ada anak dalam kantung kanggaroo tu.ingatkan macam poket baju jea bentuk kantung tu.tapi dah tengok sendiri sebenarnya ada lubang kat tengah-tengah(bahagian perut) tu macam bentuk garisan kena bedah.hehe.pandai2 jea buat teori sendiri.so boleh lah si anak tu masuk seluruh tubuh badan dia dalam kantung tu tujuan nak selamatkan diri.


our sweet escape at zoo taiping.credit to~kak farhana,kak mahfuzah and kak lang.


lepas dah habis pusing satu zoo sampai semua hayawana kenal kitorang sebab agaknya kitorang antara visitor yang terawal jugak.hehe.then,kitorang excercise sikit(berjalan ke muzium).lalu depan taman tasik then cross terus pergi ke muzium.niat di hati nak cari teksi nak balik sebabnya dah nak dekat zohor tapi apa kan daya semua teksi yang lalu depan kitorang dah ada passengger.so,kitorang terus je ke muzium and pulang dengan teksi pak cik yang tinggal sekampung dengan saya..tu pun sebab kitorang call dia.=)


we having fun at museum taiping.=)

p/s : maybe entry ni macam terover pulak.macam nak promote taiping untuk cuti-cuti malaysia pun ada jugak.hehe.ok then.salam.=)

No comments:

Post a Comment